- Cholewa-Wójcik A., Kawecka A., Jarossová; Wiażewicz J., Analysis of health warning signs on alcoholic beverage packaging using the eye-tracking method, „Engineering Management in Production and Services”, t. 16, z. 2, 2024, s. 104-117.
- Cholewa-Wójcik A., Wiażewicz J. (red.), Współczesne wyzwania nauki i biznesu w turbulentnym otoczeniu, Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów, 2023.
- Wiażewicz J., Internal place marketing in the age of social media – challenges for Polish medium-sized cities, MEDIA DIALOGUES - journal for research of the media and society, t. 31, z. 11, Podgorica 2018, s. 263-275, ISSN: 1800‐7074.
- Wiażewicz J. (redakcja naukowa), Modern Management Review nr 3/2018, Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów 2018.
- Wiażewicz J., Zatwarnicka-Madura B., Fashion Blogs as the Information Sources about Trends and New Products in Fashion Management, 2016, Polish Journal of Management Studies, t.14, z.1, Częstochowa 2016, s. 214-225, ISBN/ISSN: 2081-7452.
- Wiażewicz J., Regional products in creating place image – analysis of selected Polish regions, in: M. Gębarowski, T. Hermaniuk, Food Products Marketing, Celje 2015, p. 162-171.
- Barska A., Bielski I., Choroś-Mrozowska D., Frejtag-Mika E., Piekutowska A., Podstawka M., Rollnik-Sadowska E., Wiażewicz J., Wyrwa J., Zalewski R.: Regionalne aspekty gospodarki, s.1-174, 2015 POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE SA.
- Wiażewicz J., Zielińska A. (redakcja naukowa), Determinanty i efekty współczesnej aktywności marketingowej, Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów 2015, s. 1-191.
- Wiażewicz J., Zintegrowana komunikacja marketingowa w jednostkach samorządu terytorialnego, w: „Zarządzanie marketingowe współczesnymi organizacjami – determinanty, funkcje, strategie”, Gugnin, H. Hall, L. Witek (red.), Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów 2015, s. 149-158.
- Wiażewicz J., Wpływ nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych na zarządzanie jednostkami samorządu terytorialnego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 852, Ekonomiczne Problemy Usług nr 117, „Cyfryzacja i wirtualizacja gospodarki”, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2015, s. 653-661.