- Merkwa M., Gębarowski M., Wiażewicz J. (2025). Marketing Communication as an Instrument Designed to Shape Image of Advocates and Legal Counsels – What Forms of Client Impact Are Permitted and How Are They Perceived in Legal Circles, Studia Luridica Lublinensia, 34(2), 113-131. http://dx.doi.org/10.17951/sil.2025.34.2.113-131
- Tomaszewska E., Ziółkowski R., Glińska E., Bis J., Wiażewicz J.(2025), Challenges and methods of measuring tourist flow in regions, SCIENTIFIC PAPERS OF SILESIAN UNIVERSITY OF TECHNOLOGY 2025, ORGANIZATION AND MANAGEMENT SERIES NO. 220, pp. 417-435.
- Cholewa-Wójcik A., Kawecka A., Jarossová; Wiażewicz J., Analysis of health warning signs on alcoholic beverage packaging using the eye-tracking method, „Engineering Management in Production and Services”, t. 16, z. 2, 2024, s. 104-117.
- Cholewa-Wójcik A., Wiażewicz J. (red.), Współczesne wyzwania nauki i biznesu w turbulentnym otoczeniu, Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów, 2023.
- Wiażewicz J., Internal place marketing in the age of social media – challenges for Polish medium-sized cities, MEDIA DIALOGUES - journal for research of the media and society, t. 31, z. 11, Podgorica 2018, s. 263-275, ISSN: 1800‐7074.
- Wiażewicz J. (redakcja naukowa), Modern Management Review nr 3/2018, Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów 2018.
- Wiażewicz J., Zatwarnicka-Madura B., Fashion Blogs as the Information Sources about Trends and New Products in Fashion Management, 2016, Polish Journal of Management Studies, t.14, z.1, Częstochowa 2016, s. 214-225, ISBN/ISSN: 2081-7452.
- Wiażewicz J., Regional products in creating place image – analysis of selected Polish regions, in: M. Gębarowski, T. Hermaniuk, Food Products Marketing, Celje 2015, p. 162-171.
- Barska A., Bielski I., Choroś-Mrozowska D., Frejtag-Mika E., Piekutowska A., Podstawka M., Rollnik-Sadowska E., Wiażewicz J., Wyrwa J., Zalewski R.: Regionalne aspekty gospodarki, s.1-174, 2015 POLSKIE WYDAWNICTWO EKONOMICZNE SA.
- Wiażewicz J., Zielińska A. (redakcja naukowa), Determinanty i efekty współczesnej aktywności marketingowej, Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów 2015, s. 1-191.
- Wiażewicz J., Zintegrowana komunikacja marketingowa w jednostkach samorządu terytorialnego, w: „Zarządzanie marketingowe współczesnymi organizacjami – determinanty, funkcje, strategie”, Gugnin, H. Hall, L. Witek (red.), Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów 2015, s. 149-158.
- Wiażewicz J., Wpływ nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych na zarządzanie jednostkami samorządu terytorialnego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 852, Ekonomiczne Problemy Usług nr 117, „Cyfryzacja i wirtualizacja gospodarki”, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2015, s. 653-661.

